4/20/2008

意想不到的朋友與收獲

長期來我部落格玩的朋友,應該可以發現這是一個不沾染商業氣息的園地。所有的藝文與西雅圖餐廳和糕餅Cafe的介紹,都是我對生活的記錄。因為喜歡,而寫下它們,完全沒有置入性行銷的問題。昨天,意外發現我介紹過的一家餐廳Shultzy's來我文章留言,說喜歡我的照片,希望與我的部落格連結。這真是太意外了!不知他們怎麼找到我的。在我表示歡迎之意後,他們也寫了一篇讓我臉紅的短文介紹我的蔚藍手札,真是太感動了。

部落格真的是個有趣的世界,你永遠不知誰在看你的文章。去年去White Center的Café Rozella欣賞佛朗明哥音樂會而寫下的文章,竟也被Café Rozella老闆娘發現。看不懂中文的她,還特定請客人幫忙翻譯呢!這段奇緣,讓我高興不已。

本著好東西要與好朋友分享的信念,發現自己默默寫下的記錄慢慢被人發掘,拍攝的影像被人稱讚,而且還有國際化的趨勢,實在是蠻有成就感的。難怪,會樂此不疲呢!


Unexpected Friends and Reward

For those of you who are regular visitors should have already found that my blog is a non-commercial place. All my articles about music, books, films, restaurants and cafés are just records of my life. I write about them simply because I like them. There is no marketing behind any of them. Yesterday, there was a comment from one of the restaurants Shultzy that I wrote an article about two months ago, saying that they liked my photos and would like to link to my blog. What a surprise! I have no idea how they found me. After I said that it would be my pleasure, they also wrote an article to introduce my blog and paid great compliment on my photos. I am truly flattered and moved.

Blog is quite an interesting world. You never know who your readers are. Last year, I wrote an article about a Flamenco Dance performance at Café Rozella in White Center. It was later discovered by the owner of Café Rozella, too. Because I always write in Chinese, she asked one of her customers to translate my article for her and wrote an wonderful comment. I was so happy about this unexpected visitor.

My blog is based on the belief of sharing good things to good friends. I found out that my articles would gradually be discovered by others and my photos would attract people, even "internationally". This is really rewarding. No wonder, I can keep on blogging!

生活隨想上一篇“台灣需要多一點有夢的人—巴克禮公園與李仁慈里長傳奇

標籤:

6 Comments:

At 4/20/2008 02:43:00 下午, Blogger andy said...

所以說,"地下"讀者的數量比你想像得多. 只是每個人對文章的感受不一, 所以回文的人就少得多.

來你這看東西是最有趣的. 以後你們回台灣我還是會 Bookmark 起來, 天天過來逛逛的. ^_^

 
At 4/20/2008 03:24:00 下午, Blogger Euphtw said...

對啊,潛水都不用換氣的讀者應該蠻多的,雖然真的很想聽到大家對文章的感受。

Andy你這麼說真的讓我很感動!有時擔心,會不會大家因為喜歡文章中的“異國情調“而來?等到我回台灣,沒有外國風景可看,就沒興趣了。有你這麼說,就讓我有更堅定的信念繼續寫下去啊!

 
At 4/21/2008 01:26:00 上午, Blogger andy said...

我覺得當看到一篇 Blog, 如果前五至十秒沒有感覺出什麼. 大概就沒有希望會回應. 不過我自己已經習慣了. 反正只是個生活的記錄. 二十四十年後, 回頭看看, 原來過去的生活還有這麼的一天.

相信很多像我一樣"忠實的讀者". 看的是作者, 因為我相信作者的文筆. 而不是作者住在哪裡!!!

就擔心你們回去後, 忙得沒有時間上來寫東西了... :-p

 
At 4/22/2008 12:35:00 上午, Blogger Euphtw said...

我看別人的部落格文章會想留言,通常是與文章中有某些可以呼應的生活經驗,所以並非取決於開頭十秒鐘。有時候,我覺得很多人其實只是看圖而已,根本沒讀文章喔!不過你說得很對,反正寫部落格都是在記錄自己的生活而已,自己爽就好啦!

我也不知回去到底會多忙?應該會在備課和籌建實驗室中渡過吧!到時候,就要開一個新專欄,叫做“菜鳥助理教授奮發向上手札“。有你的鼓勵,當然要盡量生文章出來啊!

 
At 4/22/2008 11:55:00 上午, Blogger Ross on the Road said...

這種透過寫部落格而來的意外朋友,有時候真的會讓人感到不可思議,世界雖大,有時候還是顯得挺小的:)

 
At 4/22/2008 03:14:00 下午, Blogger Euphtw said...

對啊,已經遇到好幾次網路奇緣了呢!

 

發佈留言

<< Home